Powszechny dostęp do internetu sprawił, że jest on wykorzystywany już nie tylko do rozrywki. Stał się on także bardzo potężnym narzędziem reklamy. Pozycjonowanie stron internetowych jest jednym ze sposobów promowania firmy w internecie.
Pozycjonowanie: tania i skuteczna forma reklamy
Każdy właściciel strony internetowej chce, aby odwiedzało ją mnóstwo internautów. Ten cel można osiągnąć właśnie poprzez pozycjonowanie. W pozycjonowaniu stron ważną rolę odgrywają słowa kluczowe oraz umieszczane na innych stronach tak zwane linki pozycjonujące. Słowa kluczowe dobiera się tak, aby pasowały do zawartości strony.
Z kolei linki czerpie się z różnych źródeł: branżowych portali, katalogów stron, for internetowych. Wszystkie te procesy służą jednemu celowi: strona ma zajmować bardzo wysokie miejsce w najbardziej popularnych wyszukiwarkach internetowych. Strona, która zajmuje w nich wysoką pozycję, jest najczęściej odwiedzana przez użytkowników.
Pozycjonowanie stron: jaką metodę wybrać?
Promocja stron może być realizowane metodą SEO lub SEM. Zaletą metody SEM jest to, że można wybrać dowolną liczbę słów kluczowych. Z kolei za największą zaletę metody SEO uznano to, że przynosi ona długofalowy efekt. Zarówno metoda SEM, jak i SEO są skutecznym narzędziem promocji, ale metoda druga cieszy się obecnie większą popularnością.
Na efekt, który przynosi pozycjonowanie stron www czasem trzeba trochę poczekać. Nie pojawiają się one natychmiast. Właściciel strony musi więc uzbroić się w cierpliwość.